Kalça Kireçlenmesi Egzersizleri Nasıl Yapılır?
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Kalça Kireçlenmesi Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Kalça kireçlenmesi egzersizleri; Günlük hayatımızda yapmamız gereken birçok hareketi yapmakta zorlanmamıza neden olan bir hastalıktır kalça kireçlenmesi. Örneğin çorabımızı giymekte, ayak tırnaklarımızı kesmekte zorlanırız. En önemlisi de otururken veya oturduğumuz zaman kalkmakta zorluk çekeriz bunların nedeni kalçada olan kireçlenmedir. Bu hastalık ortalama kırk, kırk beş yaşları arası ortaya çıkmaktadır. Çok sık olmasa da genç yaştaki kişilerde de görülen bu hastalıktan kurtulmak veya korunabilmemiz için doktor tedavi yöntemlerinin dışında çeşitli egzersizlerde yapabiliriz. Bu egzersizleri fizik tedavi uzmanları eşliğinde veya evlerimizde kendimiz de yapabiliriz. Kalça kireçlenmesi için egzersizleri dikkat edip düzenli olarak yapmak gerekmektedir.

Kalça kireçlenmesi için nasıl egzersizler yapabiliriz; Tıpta kalça eklemi tam kasığın içerisindeki bir topuzun üstündeki kıkırdağın aşılmasıdır. Kalça arkadaki kısım değildir. Kasıktaki topuzun üstündeki kıkırdağın zedelenmesi ile oluşan bir hastalıktır ve biz buna kalça kireçlenmesi hastalığı diyoruz. Sonuçta kalça kireçlenmesi erken dönemlerde ise egzersizlerle kalça eklemini korumak gerekir. Eklemin kıkırdağını korumak içinde kalça etrafındaki kasları kuvvetlendirmek gerekir.

Kalça kireçlenmesi egzersizleri
  • Birinci egzersiz; Düz ve sert bir zemine sırt üstü yatıp Vücudumuzu dimdik tutuyoruz. Daha sonra sağ bacağımızı dizden kırmadan yana doğru 90 derece açıp bekletiyoruz. Dörde kadar sayıp kapatıyoruz. Sonra tekrar açıp tekrar dörde kadar bekletip kapatıyoruz bu şekilde kalçanın yan tarafındaki kasları kuvvetlendirmiş oluyoruz. Bu şekilde on defa tekrarlıyoruz ayrıca yan yatıp düz bir şekilde durarak da aynı hareketi yapabiliriz. Daha sonra sol bacağımıza geçip aynı şekilde aynı hareketleri tekrarlıyoruz.
  • İkinci egzersiz; İlk egzersizde olduğu gibi sırt üstü yatıp dizlerimizi kırıp bacaklarımızı hafif kendimize doğru çekiyoruz. Kollarımız yan taraflarımızda bu şekilde kalçamızı sıkarak hiçbir yerden destek almadan kalçamızı yukarı kaldırıp indiriyoruz. Bu şekilde on defa yapıp kalça kaslarımızı sıkarak kuvvetlenmesini sağlıyoruz.
  • Üçüncü egzersiz; diğer egzersizlerde olduğu gibi düz bir zemine uzanıyoruz. Fakat bu kez yüz üstü Kollarımız yanda ve sabit bir şekilde duruyor. Ayaklarımız gergi de ve parmak uçlarımız yere yapışık şekilde. Daha sonra sağ bacağımızı dizimizden kırmadan düz bir şekilde yukarı doğru kaldırıp mümkün olduğu kadar bekliyoruz ve indiriyoruz. Sonra tekrar kaldırıp bekleyip indiriyoruz kendimizi yormadan mümkünse on defa tekrarlayıp sol bacağımıza geçiyoruz. Sol bacağımızda sağ bacağımızda olduğu gibi aynı hareketi tekrarlıyoruz.
  • Dördüncü egzersiz; Aynı şekilde süz bir zemine sırt üstü yatıyoruz. Daha sonra vücudumuz düz ve gergin bir şekilde öncelikle sağ bacağımızı dizden kırıp ellerimizi diz kapağımızın altında birleştirerek bacağımızı kendimize doğru çekiyoruz. Yirmi saniye bekleyip bırakıyoruz. Ardından sol bacağımıza geçiyoruz. Sol bacağımızı da aynı çekil de yapıp tekrar sağ bacağımıza geçiyoruz beşer defa olmak üzere toplamda on defa yapıyoruz. Bu şekilde kalça kaslarımızın kuvvetlenmesini ve sıkılaşmasını sağlıyoruz.
  • Beşinci egzersiz; Öncelikle elimize spor yaparken kullandığımız esnek lastik alıyoruz ve bu lastiğin iki uzunu sabit bir zemine bağlıyoruz. Tam ortasına ayak bileğimizi geçirip düz bir şekilde duruyoruz. Daha sonra dizimizi bükmeden kalçayı kasarak ayağımızı önden arkaya doğru açıyoruz. Daha sonra yan durup aynı şekilde içten dışa doğru açıyoruz tekrar arkaya ve tekrar öne açarak bu şekilde 8 veya 10 defa tekrarlıyoruz. Ardından lastiği diğer ayağımıza geçirip aynı hareketleri tekrarlıyoruz. Bu şekilde kalça kaslarımızı kuvvetlendirmiş oluyoruz.
Bu egzersizlerle kalçadaki kasları kuvvetlendirip içerideki kıkırdağa giden yükü azaltabiliriz ve kireçlenmenin önüne geçebildiğimiz gibi ilerlemesine de engel oluruz. Kuvvetlendirdiğimiz kalça kasları yer çekimine karşı çalışan ve bizleri ayakta tutan kaslardır. Bu nedenle bu kasları kuvvetlendirip vücut yükümüzü azaltabiliriz. Bunun içinde bu egzersizleri düzenli olarak yapmamız gerekmektedir.

Kalça Kireçlenmesi Egzersizleri Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Kolda Kireçlenme Belirtileri ve Tedavisi

Kolda Kireçlenme Belirtileri ve Tedavisi

Ayak Baş Parmak Kireçlenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Ayak Baş Parmak Kireçlenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Orta Kulak Kireçlenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Orta Kulak Kireçlenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Kulak Zarı Kireçlenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Kulak Zarı Kireçlenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Kireçlenme Bitkisel Çözüm

Kireçlenme Bitkisel Çözüm

Güncel

Kireçlenme Nasıl Geçer?

Kireçlenme Nasıl Geçer?

Güncel

Dizdeki Kireçlenmeye Ne İyi Gelir?

Dizdeki Kireçlenmeye Ne İyi Gelir?