Omuz Kireçlenmesi Egzersizleri Nasıl Yapılır?
15 Mayıs 2024

Omuz Kireçlenmesi Egzersizleri Nasıl Yapılır?

Omuz kireçlenmesi egzersizleri, Kireçlenme kemik dokusunun içerisindeki kalsiyum ve bazı elektrolitlerin fazla miktarda birikmesiyle birlikte oluşan yeni kemik oluşumlarıdır. Kireçlenme bulunduğu bölgeye göre değişik reaksiyonlar gösterebilir. İnsan vücudunun birtakım bölgelerinde kireçlenme daha sık görülmektedir. Kalçada, bileklerde, dirseklerde, dizlerde parmak eklemlerinde ve omuzda kireçlenme daha sık görülmektedir. Özellikle omuzda oluşan kireçlenme için çeşitli egzersizler yapabiliriz. Omuz kireçlenmesi için yapılan egzersizleri eşliğinde çeşitli bitkisel kürler kireçlenmeyi önleye bildiği gibi tedavi de etmekte yardımcı olacaktır. Ayrıca Omuz kireçlenmesi egzersizlerini fizik tedavi uzmanlarının eşliğinde yapabileceğimiz gibi evde kendimizde kolaylıkla yapabiliriz. Önemli olan doğru egzersizleri öğrenip ani ve yorucu hareketlerden kaçınarak düzenli olarak yapmaktır. Bu şekilde kireçlenmeye bağlı omuz ağrılarının zamanla azalıp yok olduğunu görürüz.

Omuz kireçlenmesi için hangi egzersizler etkilidir; Omuz kireçlenmesinde egzersizler çok önemlidir. Tedavinin asıl temel noktası kuvvetlendirmeye dahalı iyi bir egzersizdir. Ancak çoğu zamanda yanlış egzersizlere omuzda problem yaratabilir. Bu nedenle uygun zamanda uygun egzersiz yapmak gerekir. Bu nedenle fizik tedavi uzmanlarının belirttiği miktarda ve zamanlarda yapmak gerekir evde yapıldığı taktirde de egzersizin zamanına ve miktarına sadık kalmak şarttır.

Omuz kireçlenmesi egzersizleri
  • Birinci egzersiz; bu egzersiz omuzu egzersize hazırlamak için yapılan bir harekettir aynı zamanda bu egzersiz omuzun donuk omuza gitmesini engeller. Bu egzersiz için masa veya benzeri başka bir nesneden yardım alıyoruz. Bir elimizi masaya dayayıp yere doğru eğiliyoruz kireçlenmenin bulunduğu kolumuzu aşağıya doru serbest bırakıp kolumuzu hiç bükmeden sağa sola sallıyoruz. Kolumuzun omuz ekleminden hareket ettiğini hissediyoruz. Daha sonra öne arkaya sallıyoruz. Ardından kolumuzla daire çiziyoruz. Bu şekilde omuz ağrımızı toparlayıp kaslarımızı kuvvetlendirici egzersize geçiyoruz.
  • İkinci egzersiz; bu egzersiz için öncelikle bir sandalyeye oturup Sırtımızı yaslıyoruz. Spor yaparken kullandığımız esnek lastiğin tam ortasından ayağımıza geçirip iki ucunu elimize alıyoruz. Omuzlar dik kol sabit ve lastiği çekip bırakıyoruz. Bu şekilde on defa yapıp diğer kola geçebiliriz tabi bir ağrı veya kireçlenme var ise.
  • Üçüncü egzersiz; İkinci egzersizde olduğu gibi esnek bir lastik kullanarak yapıyoruz. Lastiği kapı kolu veya o mesafede başka sabit bir yere bağlayıp kireçleme olan omzumuzu kuvvetlendirmek için sorun olmayan tarafımızı kapıya dönüp diğer elimizle lastiğin bir ucunu tutuyoruz. Kolumuz yanda lastiği yana doğru açıp bırakıyoruz. Tekrarlıyoruz bu şekilde on defa yapabiliriz.
  • Dördüncü egzersiz; bu egzersizi ilk üç egzersizi yapıp omuzu ısıttıktan sonra yapılabilecekbir egzersizdir. Düz bir zeminde ayakta duruyoruz vücudumuz olabildiğince düz ayaklarımız birleşik ve iki elimizi ön tarafta birleştirip avuç içimiz ayaklarımıza bakacak şekilde vücudumuzu sadece belimizden kırarak ellerimizi diz kapağımıza doğru indirip düz bir şekilde yukarı kaldırıyoruz. Kollarımız hiç kırmadan karşıya uzatarak ellerimizin tersi bize bakacak şekilde bu şekilde dörde kadar sayıp tekrar diz kapağımıza değdiriyoruz. Bu şekilde hem bel hem omu hem de kol kaslarımızı kuvvetlendirmiş oluyoruz.
  • Beşinci egzersiz; Bir önceki egzersizde olduğu gibi düz bir zeminde ayakta dik duruyoruz. Ardından bacakları iki yana hafif açıp omuzda kireçlenme olan kolumuzu handa düz tutup belimizi kırarak elimizi diz kapağımızın yanına değdiriyoruz. Daha sonra diz kapaktan yukarı doğru kolu bükmeden kaldırım başımızın üzerinden parmak uçlarımız gergin bir şekilde diğer omzumuza değdirmeye çalışıyoruz. Oldukça sakin ve ağır hareketlerle kendimizi yormadan bu egzersizi 4 defa tekrarlıyoruz.
Omuz kireçlenme egzersizlerinde önemli olan omuzu fazla yorup olumsuz sonuçlanmasına yol açmamaktır. Ayrıca kendi başımıza hiçbir uzmana görünmeden direk egzersize başlamak da doğru değildir. İlk olarak doktor kontrolünde ve sorunun derecesine göre tedavi izlenmelidir. Egzersiz tedaviyi kolaylaştırmak için yapılan hareketlerdir.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Kulak Zarı Kireçlenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Kulak Zarı Kireçlenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Kalp Kapakçığı Kireçlenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Kalp Kapakçığı Kireçlenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Kireçlenme Nasıl Geçer?

Kireçlenme Nasıl Geçer?

Belde Kireçlenme Belirtileri ve Tedavisi

Belde Kireçlenme Belirtileri ve Tedavisi

Kafada Kireçlenme Belirtileri ve Tedavisi

Kafada Kireçlenme Belirtileri ve Tedavisi